A találkozó hivatalos oldala

Csatlakozz Te is a facebookon!

Friss topikok

Címkék

A 2011-es Ifjúsági Világtalálkozó hivatalos logójának bemutatása

2010.09.20. 11:57 Madrid2011

2009. július 30-án bemutatták a 2011. augusztus 16. és 21. között megrendezendő madridi Ifjúsági Világtalálkozó logóját, José Gil-Nogués madridi grafikus munkáját.
A logóról José Gil-Nogués elmondta:

"A háttér „az egész világról összegyűlt fiatalokat ábrázol, akik együtt ünneplik hitüket a pápával a kereszt tövében. Együtt az almudenai Szűzanya, Madrid védőszentjének koronáját alkotják.”
 
A koronából kiemelkedik a Mária név M betűje, amely egyben Madrid, a találkozó helyszínének kezdőbetűje is.
A kereszténység jelképe, a kereszt áll a pápa fiatalokkal való találkozásának középpontjában. A fiatalok tanúságtételükkel a világtalálkozó témáját jelenítik meg: „Verjetek benne gyökeret, épüljetek rá és erősödjetek meg a hitben!” (Kol 2,7)
„Az ifjúsági világtalálkozó logója önmagában egy katekézis, lehetőség az evangelizációra: Krisztushoz a gyors és biztos út maga Szűz Mária, Isten és az emberek édesanyja. A fiatalok Mária hitében példát és modellt láthatnak arra, hogyan jussanak el Krisztushoz és hogyan valósítsák meg a világtalálkozó elsődleges célját: Krisztus üzenetét továbbadni a világnak.”
 
Forma: „A logó egy spontán és határozott vázlatszerű rajz, amely illik a 21. századi fiatalokhoz. Megközelíthető, barátságos, nyitott. Vidám, laza és pozitív.”
 
Színvilág: „A meleg színek (piros, narancssárga és sárga) használata meghittséget és kifejezett melegséget sugároz, amely jellemző egy olyan városra, mint Madrid, s egy olyan országra, mint Spanyolország. Ezek a színek ugyanakkor az ’isteni melegséget’, a szentháromságos szeretetet is igyekeznek tükrözni.”
 
Tipográfia: „A logón szereplő szöveg Klavika betűtípussal készült, amelyet Eric Olson tervezett 2004-ben. Modern és egyszerű betűtípus, széles betűcsalád tagja, bármilyen felületen jól olvasható, legyen az nyomtatott vagy elektronikus.”
 
César Franco elmondta: „A madridi Ifjúsági Világtalálkozó a spanyol kormány, a madridi önkormányzat és városvezetés támogatását élvezi. Ezek a szervezetek együttműködésüket ajánlották fel az esemény kapcsán, amely az egész világról rengeteg fiatalt vonz Madridba és Spanyolországba. Előreláthatólag másfél-kétmillió 18 és 29 év közötti fiatal érkezése várható, a világ szinte valamennyi országából.
 
Santiago de la Cierva, a találkozó kommunikációs igazgatója rámutatott: a szervezés és a kommunikáció alapvetően az internetre és közösségi hálózatokra épül majd, hiszen ez a legjobb módja az ifjúság elérésének.
 
Technikai vonatkozások
 
A logótervezéshez pályázatot hirdettek meg olyan hivatásos grafikusok számára, akik Spanyolországban gyakorolják szakmájukat. A meghirdetés egy madridi (Asociación de Diseñadores de Madrid) és egy spanyol (Asociación Española de Profesionales de Diseño) grafikusokat tömörítő szövetség közreműködésével történt.
A pályázaton részt vevők feladata az volt, hogy megtervezzék a világtalálkozó intézményes arculatát és annak egyes elemeken történő felhasználását. A cél az volt, hogy a terv egyedülálló, vonzó és homogén grafikai identitást adjon az eseménynek.
A pályázatot a madridi érsekség hirdette meg a világtalálkozó szervezőbizottsága által. A lebonyolításban az Adverbo nevű kommunikációs tanácsadó cég nyújtott segítséget.
 
A benyújtott terveknek a következő feltételeknek kellett megfelelniük:
 
a) legyen eredeti és máshol még nem publikált
b) szerepeljen benne az IVT 2011 kifejezés
c) jelenítse meg a rendezvény keresztény arculatát
d) szerepelen benne kereszt vagy félreérthetetlen utalás rá
e) jelenítse meg Madridot
 
A győztes logóterv kiválasztását megelőzően a benyújtott javaslatokat egy bizottság bírálta el, amely nem kötelező érvénnyel öt pályamunkát tartott érdemesnek a végső elbírálási szakaszban való részvételre. A bizottság ezután a szervezők elé tárta a terveket és ajánlásuk részletes indoklását.
 
A bizottság öt tagból állt:
- A pályázat szervezőinek képviselője
- Egy külső kommunikációs tanácsadó
- Három hivatásos grafikus tervező
 
Miután az első szavazás nem hozott eredményt, a pályázat kiírója 2009. július 28-án arra a megállapodásra jutott, hogy a győztes terv José Gil-Nogués Villén munkája. A döntéshozatal nem volt könnyű, hiszen a benyújtott pályamunkák mindegyike magas színvonalú volt.
 
A győztes, José Gil-Nogués Villén Valenciában született 1971-ben. Újságíró és grafikus. Szakterülete a védjegyek és betűképek tervezése. Az El Tipo nevű tipográfiai lap szerkesztője. Reklámokat tervezett nemzetközi hírű cégeknek, mint például az Elizabeth Arden vagy a Chupa Chups, ezenkívül számos európai intézménnyel dolgozik együtt, így például az Asztúriai Hercegség kormányával. Belső- és várostervezési projekteket is vezet. Számos elismerést kapott, munkáját világszerte ismerik, valamennyi kontinensen rendeztek már kiállítást műveiből.

Szólj hozzá!

Címkék: logó pályázat madrid2011 jose gil nogues

A bejegyzés trackback címe:

https://madrid2011.blog.hu/api/trackback/id/tr72309636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.